Daiana Pană, Cooperare şi lucrul în reţea. Strategii de succes pentru învăţarea de-a lungul vieţii, Ed. Mirton, Timişoara, 2005.
Reinhard Nowak (coord.), Andreea Mitruţi (ed.), Cultural Migration in Autobiography, Ed. Mirton, Timişoara, 2011
Această broşură a fost realizată cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul programului Grundtvig - Parteneriate pentru învăţare, pentru proiectul CMA - Cultural Migration in Autobiography, al carui scop a fost să îmbunătăţească gradul de conştientizare a diferitelor medii culturale în cadrul societăţii;, respectiv să îmbunătăţească abilităţile şi competenţele individuale ( abilitati de comunicare interculturală, TIC, scriere creativă) a participanţilor, tutorilor şi a personalului implicat.
Felicia Toderaş, Egalitatea de gen în România, Ed. Mirton, Timişoara, 2006.
Acest material a fost realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în carul programului Socrates, Grundvig 2, pentru proiectul “Gender Mainstreaming in Social Work”. Scopul acestui proiect a fost de a încorpora oportunităţi egale pentru femei şi bărbaţi în cadrul tuturor politicilor şi activităţilor educaţionale, dar şi de a afirma importanţa promovării şi respectării egalităţii de gen.
Diana Szasz, Good Practice Guide, Ed. Mirton, Timişoara, 2006.
Acest Ghid de bune practici a fost realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul programului Socrates, Grundtvig2, pentru proiectul NetCo_ Successful Networks and Cooperation, ca strategie a învăţării pe parcursul întregii vieţi în Europa, al carui scop a fost să îmbunătăţească structurile de învăţare pe parcursul întregi vieţi prin crearea unor unelte (de ex. acest ghid de bune practici).
Ekkehard Nuissl, Cercetare educațională empirică pentru începători, Editura Mirton, Timișoara 2011
Raluca Lupou, Tanya Gebova, Prisca Giaiero, Maryrose Francisca (coord.), Persoanele varstnice, niciodata singure – Tratament egal si demnitate umana pentru cei varstnici (cu CD), Ed. Mirton, Timişoara, 2008, bilingv (Ro-Engl).
Mariana Crasovan, Simona Sava, Validarea de competenţe ca parte a consilierii carierei, Ed. Mirton, Timişoara 2013
Acest manual a fost elaborat în cadrul proiectului Consilierea migranților reîntorşi și a șomerilor - Înapoi la muncă, un proiect derulat între 2011-2013 de către un grup de organizații partenere din România, Germania, Grecia, Marea Britanie, Danemarca, și Bulgaria. Conceptul acestui instrument a fost construit în baza unei cercetări anterioare, referitor la etapele procesului de validare (proiectul Vinepac - Validarea competenţelor psiho-pedagogice ale educatorilor adulti dobândite in context informal şi non-formal: www.vinepac.eu, 2006-2008), instrumentele necesare pentru a identifica competențele dobândite informal în viața de zi cu zi (proiectul FamCompass - Portofoliul de competențe de familie: www.facompass.eu, 2007-2009), și conceptul de formare în carieră pentru consilieri (proiectul ACCED - Educație continuă destinată consilierilor în Educația Adulților: http://acced.euproject.org/, 2005-2007). Proiect Leonardo DaVinci transfer de inovaţie, Back to Work s- a bazat pe modelele de competență ale acestor proiecte, cu scopul de a dezvolta un instrument de formare și de validare, care va sprijini consilierii în lucrul cu șomerii, inclusiv slab calificați, cei fără sau cu calificări puţine și migranții care se întorc acasă.